Hvilke avbestillingsregler og retningslinjer for manglende oppmøte har dere?

Hva er avbestillingsreglene for bestillinger som er fullt forhåndsbetalt eller delvis betalt?

  1. Hvis du avbestiller innen 24 timer før hentetidspunktet, vil beløpet bli refundert i sin helhet. Hvis du avbestiller mindre enn 24 timer på forhånd, vil du motta en refusjon minus € 50 for fullt forhåndsbetalte bestillinger.
  2. Hvis beløpet du har betalt via Internett er lavere enn € 50, vil det ikke bli betalt noen refusjon for bestillingen av bilutleie.
  3. Hvis bestillingen gjøres under 24 timer innen henting, vil avbestillingsreglene automatisk være gjeldende for bestillingen din.
  4. Alle avbestillinger skal gjøres via vår nettportal, ikke hos bilutleiefirmaet. Hvis du avtaler å avbestille direkte hos bilutleiefirmaet ved ankomst, må du også informere oss om denne endringen av bestillingen.
  5. Endring av bestillingen eller avbestilling av ekstrautstyr kan ikke gjøres mindre enn 24 timer innen henting.

Merk at følgende avbestillingsregler gjelder for bestillinger hos Hertz/Thrifty: Gratis avbestilling i 7 dager etter bestilling. Deretter er et avbestillingsgebyr på € 55 gjeldende. Avbestillinger godtas ikke etter datoen og tidspunktet for henting.​

Hva er manglende oppmøte? «Manglende oppmøte» kan skje av følgende årsaker:

  1. Du informerte oss ikke om avbestillingen før hentedatoen.
  2. Du hentet ikke bilen ved avtalt tidspunkt og dato.
  3. Du kunne ikke fremvise dokumentasjonen som kreves for å hente bilen.
  4. Du kunne ikke fremlegge et kredittkort i navnet til hovedsjåføren med tilstrekkelige midler.

I de ovenforstående tilfellene, vil ingen refusjon bli gjort. Bilutleiefirmaet forbeholder seg retten til ikke å utlevere en bil dersom du ikke ankommer i tide med all nødvendig dokumentasjon samt et kredittkort med tilstrekkelige tilgjengelige midler til å dekke sikkerhetsdepositumet for bilen. I slike tilfeller, med mindre bilutleien har blitt avbestilt minst 24 timer på forhånd, vil du ikke ha krav på refusjon.