Hva er avbestillingsreglene for bestillinger som er fullt forhåndsbetalt eller delvis betalt?
- Hvis du avbestiller innen 24 timer før hentetidspunktet, vil beløpet bli refundert i sin helhet. Hvis du avbestiller mindre enn 24 timer på forhånd, vil du motta en refusjon minus € 50 for fullt forhåndsbetalte bestillinger.
- Hvis beløpet du har betalt via Internett er lavere enn € 50, vil det ikke bli betalt noen refusjon for bestillingen av bilutleie.
- Hvis bestillingen gjøres under 24 timer innen henting, vil avbestillingsreglene automatisk være gjeldende for bestillingen din.
- Alle avbestillinger skal gjøres via vår nettportal, ikke hos bilutleiefirmaet. Hvis du avtaler å avbestille direkte hos bilutleiefirmaet ved ankomst, må du også informere oss om denne endringen av bestillingen.
- Endring av bestillingen eller avbestilling av ekstrautstyr kan ikke gjøres mindre enn 24 timer innen henting.
Merk at følgende avbestillingsregler gjelder for bestillinger hos Hertz/Thrifty: Gratis avbestilling i 7 dager etter bestilling. Deretter er et avbestillingsgebyr på € 55 gjeldende. Avbestillinger godtas ikke etter datoen og tidspunktet for henting.
Hva er manglende oppmøte? «Manglende oppmøte» kan skje av følgende årsaker:
- Du informerte oss ikke om avbestillingen før hentedatoen.
- Du hentet ikke bilen ved avtalt tidspunkt og dato.
- Du kunne ikke fremvise dokumentasjonen som kreves for å hente bilen.
- Du kunne ikke fremlegge et kredittkort i navnet til hovedsjåføren med tilstrekkelige midler.
I de ovenforstående tilfellene, vil ingen refusjon bli gjort. Bilutleiefirmaet forbeholder seg retten til ikke å utlevere en bil dersom du ikke ankommer i tide med all nødvendig dokumentasjon samt et kredittkort med tilstrekkelige tilgjengelige midler til å dekke sikkerhetsdepositumet for bilen. I slike tilfeller, med mindre bilutleien har blitt avbestilt minst 24 timer på forhånd, vil du ikke ha krav på refusjon.